Door Elvira Schepers op 2 juni 2023

De week van de wethouder #11

De week van…. wethouder Elvira Schepers

Na een paar weken waarin veel vrije dagen zaten deze week weer een week vol inspirerende bijeenkomsten.

🇩🇪 dinsdagmiddag de ontmoeting met het college van Vreden. Leuk om de collega’s rond te leiden door Gemeente Winterswijk.

🗞️ Aan het eind van de dinsdagmiddag gingen wethouders Sandra Metaal-ten Dolle, Gosse Visser, Wim Wassink en ikzelf in gesprek met de pers over de kadernota.

📝 Dinsdagavond waren de gemeenteraad en de raadscommissieleden uitgenodigd voor een thema-avond over jeugdzorg, preventie, ect. Een avond vol informatie, goede gesprekken en vragen.

🥳 Het slotakkoord van de dinsdag werd gespeeld bij restaurant de Zwaan waar het glas geheven werd om de 25e verjaardag van Max van Eck te vieren.

🍉 Woensdagmiddag bracht ik samen met Arjen Schutten, Betsy Wormgoor, John Haverdil door bij de Voedselbank Oost-Achterhoek
De groeiende groep inwoners die terecht komt bij de voedselbank baart alle gemeenten zorgen.

📗 Donderdagochtend kregen de zussen van wijlen Bernhard Harfsterkamp het bijzondere boek “Vanaf een bankje” uitgereikt. Mooi om alle bankverhalen gebundeld te zien in een prachtig boekje.

🌈 Op donderdagmiddag werd de tweede Achterhoek Pride geopend door Arjen Schutten en mijzelf. Jezelf kunnen zijn is een vanzelfsprekendheid voor velen maar nog niet voor iedereen. Daarom heel blij met de pridemaand in de Achterhoek.

🎭 Donderdagavond politiek forum over de Omgevingsvisie kern en daarna bespraken we in aanwezigheid van veel inwoners de plannen rondom Wooow! Een prachtig plan dat een impuls is voor het centrum, cultureel Winterswijk en de samenwerking tussen Bibliotheek Oost-Achterhoek, Wuh Winterswijk en BoogieWoogie.

🗣️ Vrijdagmiddag woonde ik de bijeenkomst van WerkgeversServicepunt Achterhoek bij. Goede gesprekken met werkgevers over de uitdagingen op de arbeidsmarkt.

Tot volgende week!

Elvira Schepers
wethouder

Elvira Schepers