Door Elvira Schepers op 2 juli 2023

De week van de wethouder #14

De week van…. wethouder Elvira Schepers

Alle ondernemers en aanwonenden van de Wooldstraat waren uitgenodigd om mee te denken over de inrichting van hun straat. Samen met buurtgenoten en Johan Schomaker legden ze een puzzel over toevoegen van groen, betere fietsenstalling en het opvangen van water. Winkelen en wonen in de wooldstraat wordt zo steeds mooier.

🗣️ Dinsdagavond besprak de gemeenteraad Gemeente Winterswijk de kadernota. Financiële uitdagingen vragen om het stellen van prioriteiten. Voor iedere partij liggen die prioriteiten op een ander vlak. Maar de gemene deler is wel dat alle raadsleden het beste voor Winterswijk willen.

🎓 Woensdagochtend sprak ik met mijn collega’s Hans te Lindert, Betsy Wormgoor, Jorik Huizinga, Jasper Bloem en Marco Bennink over het voortgezet onderwijs in onze regio. Onderwijs aan vluchtelingen, de effecten van Corona op onze jongeren en de financiële situatie van het onderwijs kreeg ruime aandacht.

🎶 Woensdagmiddag bracht ik voor de allerlaatste keer een bezoek aan Schaersvoorde Winterswijk. De school gaat helaas sluiten en de leerlingen verlaten de school voor een andere onderwijsplek. Dat was reden om 🍦ijsjes uit te delen en dank uit te spreken voor jaren goed onderwijs aan onze jongeren.

🎤 Donderdagavond de laatste raadsvergadering voor de zomer. Mooi besluit over de voortgang van Wooow! En een prachtig optreden van Kasja Burgers…de Kei van Komrij 2023. Nu zomerreces voor de raad. Het college van burgemeester en wethouders neemt ook even vakantie maar gaat ook door met het werken voor en aan Winterswijk.

🍗 Zaterdagmiddag was tijd voor de jaarlijkse Rode BBQ. Leden van de PvdA Winterswijk kwamen op mijn huisadres samen voor een hele gezellige middag, avond en voor sommigen nacht.

Tot volgende week!

Elvira Schepers
Wethouder

Elvira Schepers