Door Elvira Schepers op 18 juni 2023

De week van de wethouder #13

De week van…. wethouder Elvira Schepers

🏛️ Maandagmiddag kwamen wethouders van GroenLinks en Partij van de Arbeid (PvdA) bijeen in het stadhuis van Groningen. We spraken over gezondheidszorg, preventie en over de schadelijke effecten van online gokken, roken en drugs. We eindigden met een rondleiding door het historische stadhuis.

🗣️ Dinsdagochtend, middag en avond met Wessel Lammers, Casper Sonderen, Loes ten Dolle, Sandra Prinsen, Joris Bengevoord, Maud Schut, Stuart Weir, Sandra Metaal-ten Dolle, Wim Wassink en vele andere wethouders, burgemeesters en raadsleden bij het jaarlijkse congres van VNG in Gemeente Groningen. Op woensdag werd het congres afgesloten met de verkiezing van Mark Boumans als vicevoorzitter van het VNG.

🛝 Donderdagochtend de allereerste kindergemeenteraad Gemeente Winterswijk. Een echte raadsvergadering waarin debat en argumenten uiteindelijk werd besloten om het plan van OBS De Schakel Winterswijk uit te voeren. Voor alle kinderen in Winterswijk een stormbaan met springkussens en gratis ranja.

☕️ Vrijdagochtend dronk ik koffie met een aantal ondernemers van het Weurden. Uiteraard bespraken we de plannen voor Wooow. Maar ook hoe we de leegstaande panden op een goede manier kunnen invullen.

🎭 Zaterdagmiddag stond in het teken van het welkom heten van onze nieuwe inwoners. In Theater De Storm kwamen zo’n 200 nieuwe Winterswijkers kennis maken met de gemeente, de burgemeester en de raadsleden.

🎶 Op zaterdagavond mocht ik jureren bij de playbackshow van Het Stekkie Winterswijk. Een mooie muzikale avond met alleen maar vrolijkheid en plezier.

🇳🇱 Zondag vaderdag. Tijd voor familie en een dag zonder politiek.

Tot volgende week!

Elvira Schepers
Wethouder

Elvira Schepers