Door Max van Eck op 10 oktober 2023

Raadslid Max van Eck: ”We moeten in Winterswijk scherp zijn rondom de positie van jongeren in ons beleid”

”Afgelopen week ontvingen wij het nieuws van wethouder Wassinks aftreden. De PvdA betreurt ten zeerste dat Winterwijk hiermee een betrokken en bovenal zeer intelligente bestuurder verliest. Wij wensen Wim Wassink al het goeds toe in zijn toekomstige carrière.

De afgelopen raadsvergadering had een korte agenda. Als PvdA zijn we blij met het besluit dat de raad meer wordt betrokken in de evaluatie van het sociaal domein. Dit geeft ons als raad de mogelijkheid om beter afgewogen tot besluiten te komen.

Noemenswaardig was ook de ingetrokken VVD-motie inzake jongerenparticipatie. Al vaker heeft de PvdA aangegeven dat we in Winterswijk scherp moeten zijn rondom de positie van jongeren in ons beleid. Als we een gezonde levendige gemeente willen blijven, zullen we proactief beleid moeten voeren dat tracht de vergrijzing in Winterswijk om te buigen. Totstandkoming van dergelijk beleid kan enkel wanneer er constante participatie door jongeren plaatsvindt in het besluitvormingsproces. Nu de motie wegens capaciteitsredenen werd ingetrokken ligt er een opdracht voor onze (jonge) raad. De PvdA en de VVD riepen samen op om daad bij het woord te voegen en als raad met een plan te komen om jongeren te betrekken bij het toekomstige beleid. Wordt vervolgd!”

Max van Eck

Max van Eck

Mijn naam is Max van Eck, 25 jaar en geboren en getogen Winterswijker. Op dit moment studeer ik politieke theorie (een soort politieke filosofie) aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Hoewel ik meer dan drie jaar in Nijmegen heb gewoond, voelde Winterswijk altijd als mijn thuis. Destijds kwam ik elk weekend terug om hier te

Meer over Max van Eck