2 juli 2020

PvdA Winterswijk decoreert jubilarissen

PvdA Winterswijk decoreerde deze week drie jubilarissen. Thijs van Ginkel (73) en Carla Aalberts (79) kregen een gouden speld vanwege hun 50-jarige lidmaatschap, terwijl Doede Sijtsma gehuldigd werd vanwege het 25-jarige lidmaatschap.

Thijs van Ginkel

Thijs van Ginkel, PvdA-lid sinds 1970, komt uit Den Haag, maar woont sinds jaar en dag in Woold. Hij draait volop mee in de schaduwfractie van de PvdA Winterswijk en was een belangrijke stem in de kwestie spoorwegovergang Greversweg. Gedurende zijn werkzame leven bekleedde Van Ginkel hoge ambtelijke functies in Den Haag; als adjunct-secretaris was hij present bij het overleg van het kabinet van Joop den Uyl. Zo kon het  gebeuren dat hij daar aan tafel zat met de Winterswijkse staatssecretaris Bram Stemerdink.

Carla Aalberts

viert net als Van Ginkel haar gouden jubileum als lid van de Partij van de Arbeid. Veel Winterswijkers zullen haar kennen van Galerie Help U Zelven aan de Wilhelminastraat. Ze opende de galerie in de voormalige coöperatieve winkel twintig jaar geleden; vijf jaar geleden zette ze een punt achter de galerie, waar in de loop van het vijftienjarige bestaan een grote verscheidenheid aan exposities is gehouden.

Doede Sijtsma

Doede Sijtsma kreeg de zilveren PvdA-speld omdat hij een kwart eeuw lid is van de PvdA. In het dagelijks leven is Sijtsma de vertegenwoordiger in Duitsland namens de provincies Gelderland en Zuid-Holland. Zijn standplaats is Düsseldorf.

Plaatselijk PvdA-voorzitter Gera de Koning en de bestuursleden Marijke Hietkamp en Max van Eck zorgden ervoor dat het jubilerende drietal in de bloemen werd gezet en natuurlijk hun PvdA-gedenkspeld kregen; vanzelfsprekend allemaal op gepaste anderhalve meter afstand.