4 februari 2022

Ons team voor Winterswijk: #14 op de lijst Berend Muis

Met een kandidatenlijst vol gedreven Winterswijkers gaan we campagne voeren. Een diverse lijst met Winterswijkers die staan voor eerlijke en sociale politiek. Met een lijst vol ervaring én jong talent gaan we vol vertrouwen campagne voeren. Ben je benieuwd naar onze kandidaten? De komende weken stellen we ze één voor één voor.

Vandaag nummer 14 op de lijst: Berend Muis

Met Berend heeft de PvdA een actieve Winterswijker op de kandidatenlijst. Hij is al jaren een actief en betrokken lid in onze fractie. Met zijn ervaring en kritische blik is hij een zeer gewaardeerde kracht. Berend brengt veel onderwijservaring mee en denkt graag mee over nieuwe plannen en voorstellen.

Een belangrijk thema voor hem is de positie van de Winterswijkse ouderen.  Hier steekt hij veel tijd en energie in. Zo is Berend onder andere penningmeester van de Seniorenraad. Ook het onderwerp wonen gaat hem aan het hart. Hij is nauw betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe woonvormen voor ouderen, zoals het ontwikkelen van een Knarrenhof.

Berend stelt zich graag voor:

”Berend Muis, 78 jaar, getrouwd met Janneke Muis-Kruizinga, vier kinderen en twee kleinkinderen. Gepensioneerd, na 15 jaar leidinggevende functies in de detailhandel/groothandel en 24 jaar docent/coördinator in het MBO,  ROC van Twente te Almelo.

Nu lid van het PvdA-fractieteam en penningmeester van de Stichting Seniorenraad Winterswijk. De reden waarom ik op de kandidatenlijst van de PvdA sta, is dat ik met mijn christelijke opvoeding via deze sociaaldemocratische partij me kan en wil inzetten voor de mensen in onze lokale samenleving, van welke orde ze ook mogen zijn.