Door Mark ten Pas op 10 december 2019

Raadsterugblik: Mark ten Pas doet oproep voor strakkere afspraken woningcorporatie

Bij de start van de raadsvergadering kwam de zorgwekkende berichtgeving over de voorgenomen sluiting van diverse afdelingen in het SKB aan bod. De PvdA-fractie heeft grote zorgen over de bereikbaarheid van zorg dichtbij huis. De voorgenomen plannen leiden tot veel onduidelijkheid en onzekerheid bij de medewerkers, de patiënten en inwoners. Een volwaardig ziekenhuis is essentieel voor onze regio. Het SKB heeft een belangrijke streekfunctie die behouden moet blijven. Wij vinden dat er nu samen met de betrokken gemeenten actief gezocht moet worden naar een oplossing om dit te voorkomen. We mogen dit niet laten gebeuren! Ons ziekenhuis is essentieel voor de zorg, leefbaarheid en werkgelegenheid voor onze gemeente en de Achterhoek.

Tijdens de raadsvergadering is ook lang gesproken over de relatie met de Woonplaats. Met een nieuwe lokale woonvisie in het verschiet was er veel aandacht voor de prestatieafspraken die de gemeente heeft met De Woonplaats. Ik heb namens de PvdA het college en de raad opgeroepen om in deze nieuwe woonvisie duidelijk te maken dat we als gemeente strakkere en stevigere afspraken willen maken met de woningcorporatie. Ik ga me inzetten voor voldoende aanbod, voor jong en oud, waar iedereen een eerlijke kans heeft op een betaalbare woning.

Mark ten Pas
Raadslid PvdA Winterswijk

Gepubliceerd in Achterhoek Nieuws, editie Winterswijk d.d. 10 december 2019

Mark ten Pas