24 mei 2024

PvdA Winterswijk ontvangt Nederlandse en Duitse parlementariërs

Jimme Nordkamp, Tweede Kamerlid namens Groenlinks-PvdA en Nadine Heselhaus, lid van de Duitse Bondsdag namens de SPD, komen op zaterdag 1 juni naar Winterswijk om campagne te voeren voor de Europese verkiezingen.

Op 6 juni 2024 gaat Nederland naar de stembus om te stemmen voor het Europees Parlement. Voor de Winterswijkse sociaaldemocraten zijn deze verkiezingen een mooie gelegenheid om samen op te trekken met de sociaaldemocraten van zusterpartij SPD uit Vreden. Het is inmiddels een traditie geworden dat de PvdA Winterswijk bij de Europese verkiezingen campagne voert met de SPD.

Tweede Kamerlid en Bondsdaglid op campagne in Winterswijk
Op zaterdag 1 juni 2024 verwelkomen de sociaaldemocraten Tweede Kamerlid Jimme Nordkamp in Winterswijk bij een campagneactie in het centrum van Winterswijk. Nordkamp is sinds november 2023 lid van de Tweede Kamer. De roots van deze jonge parlementariër (26) liggen in het oosten van het land. In Losser was hij als fractievoorzitter en wethouder actief voor de PvdA. Hij maakte indruk in Den Haag met zijn indrukwekkende en persoonlijke maidenspeech. Hij vertolkt de stem van de regio in Den Haag en vertolkt het sociaaldemocratische geluid in Oost-Nederland. Vanuit de Duitse afvaardiging komt Nadine Heselhaus mee naar Winterswijk. Zij is lid van de Duitse Bondsdag. In Berlijn vertegenwoordigt zij het kiesdistrict Borken en heef t een sterke binding met de grensstreek.

Zaterdag 1 juni vanaf 10.00 uur trekken de parlementariërs samen met de lokale PvdA’ers en SPD’ers door het centrum van Winterswijk. Het drukke winkelcentrum van Winterswijk, dat op zaterdag duizenden Nederlanders en Duitsers trekt, is bij uitstek de plek voor het voeren van een campagne voor de Europese verkiezingen en grensoverschrijdende samenwerking.