17 oktober 2021

Wist u dat 1565 van alle Winterswijkse huishouden leeft van minimuminkomen? Vandaag is het Internationale dag tegen armoede!

Wist u dat 1565 van alle Winterswijkse huishoudens leeft van minimum inkomen? Vandaag op 17 oktober is het de Internationale dag tegen armoede.

Armoede bestaat. Ook in Winterswijk. Op deze Werelarmoededag vragen we aandacht voor mensen die in armoede leven. In Winterswijk werken we aan de opgave Winterswijk Armoedevrij in 2040. Armoede voorkomen en doorbreken kunnen we niet alleen, dat kunnen we alleen als we de krachten bundelen. In Winterswijk doen we dat onder andere met de Stichting Platform Armoedevrij Winterswijk.

Het platform heeft in samen met ABH-City Winterswijk een campagne opgezet. Onder andere door paginagroot een advertentie te plaatsen in Achterhoek Nieuws. Met als doel aandacht vragen voor armoede en om bewustwording te creëren. En daarnaast is de een afvaardiging van het Stichtingsbestuur Armoedevrij Winterswijk, wethouder Elvira Schepers en de Adviesraad van de stichting is op pad gegaan in het centrum van Winterswijk. Het leverde mooie gesprekken op en genoeg stof tot nadenken.

Bron: Platform Armoedevrij Winterswijk

Waar ben je naar op zoek?