3 januari 2022

Sjaak van Poelje in het zonnetje gezet voor zijn initiatief om oliebollen uit te delen aan Winterswijkers met een kleine beurs

In Winterswijk zijn vele vrijwilligers of organisaties op een bijzondere wijze bezig voor de Winterswijkse samenleving. Bij wijze van dank en waardering deelt onze partij een rode taart uit. Dit keer heeft de PvdA Winterswijk Sjaak van Poelje in het zonnetje gezet. Sjaak nam het initiatief om maar liefst duizend oliebollen te bakken voor mensen die van heel weinig geld moeten rondkomen.

Sjaak wil graag iets voor een ander betekenen. Hij nam het initiatief om oliebollen te gaan bakken voor Winterswijkers die van heel weinig moeten rondkomen.  En hij richt zich daarbij op de mensen die bij de Voedselbank komen. Mensen met een kleine beurs kunnen niet zo maar geld uitgeven aan verse oliebollen. Dat bracht Sjaak op het idee om oliebollen te gaan bakken en deze uit te delen aan gezinnen die bij de Voedselbank lopen.

Na een oproep van Sjaak volgden al snel veel positieve reacties. En ook een aantal sponsorden meldden zich. Zij stelden onder meer frituurpannen en andere materialen ter beschikking. Samen met vrijwilligers is Sjaak vervolgens vol enthousiasme aan de slag gegaan. En heeft hij ervoor gezorgd dat tientallen gezinnen die met weinig moeten rondkomen tijdens de feestdagen konden genieten van heerlijke oliebollen.

Sjaak laat hiermee zien een groot en sociaal hart te hebben! Met zijn actie laat hij zien klaar te staan voor een ander en brengt hij mensen bij elkaar. Een mooi initiatief dat veel betekent voor tientallen gezinnen met een kleine beurs.

Zijn actie was niet onopgemerkt gebleven bij de PvdA Winterswijk. Sjaak staat graag klaar voor een ander. Daar is deze actie een mooi voorbeeld van. Maar wij willen Sjaak ook graag zelf in het zonnetje zetten voor zijn actie. Daarom gingen bestuurslid Tineke Flipse en kandidaat-raadslid Quirina Pampiermole langs bij Sjaak om hun waardering en dank uit te spreken voor zijn fantastische initiatief. Sjaak van Poelje ontving uit handen van Tineke Flipse een rode taart.

Meer lezen over het initiatief van Sjaak van Poelje? Lees het artikel op Achterhoek Nieuws:

Sjaak van Poelje ontvangt uit handen van Tineke Flips de rode taart. Foto: Quirina Pampiermole.