23 maart 2020

Samen staan we sterk

Deze coronacrisis voelt als een nare droom waar je wakker uit wil worden. Jammer genoeg is deze crisis voorlopig nog niet voorbij. De gezondheid van ons allemaal is wat nu telt. We hebben groot respect voor de ontelbare mensen die keihard werken en klaar staan voor de ander.

De crisis brengt ook het beste in mensen naar boven.  De mensen in de zorg, die nu alle zeilen bijzetten om het virus te bedwingen. Met alle risico’s voor hun eigen veiligheid. Maar ook de leraren, die in zeer korte tijd digitale lespakketten samen hebben gesteld. De vakkenvullers, die doorwerken midden in de hamstergekte. De kinderopvangmedewerkers, de ict’ers,  de brandweer, de politie, de schoonmakers, de beveiligers, de bezorgers, de logistiek. En al die anderen die dag en nacht klaar staan! Diepe waardering voor iedereen die dit land draaiende houdt: Bedankt! Dankzij jullie komen we hier doorheen.

Uniek om te zien hoe al die vele vrijwilligers en naobers voor andere Winterswijkers klaar staan en voor elkaar zorgen. De vele hartverwarmende initiatieven tonen de kracht van Winterswijk. De kracht van onze gemeenschap. Samen komen we hier doorheen.

Let op jezelf en zie om naar elkaar!