Door Mark ten Pas op 28 december 2021

Raadsterugblik raadslid Mark ten Pas: ”Nieuwe beleid zandwegen goede stap & afsluiting politieke jaar”

”Dagelijks kunnen we genieten van al het moois dat het Winterswijkse landschap ons biedt. Dat doen we onder andere op de zandwegen die zo kenmerkend zijn voor ons buitengebied. Daarom staat in ons coalitieakkoord dat zandwegen ook echt zandwegen moeten blijven. Een uitgangspunt dat wij volledig onderschrijven. De PvdA-fractie is daarom ook blij dat de gemeente beleid heeft ontwikkeld ten aanzien van de zandwegen.

De gemeenteraad heeft een beleidsplan vastgesteld met regels en uitgangspunten rondom de functies, het onderhoud en de kwaliteit van de zandwegen. Een goede stap. Hiermee creëren we duidelijkheid en weten gebruikers van de zandwegen waar ze aan toe zijn. Door te investeren in extra controles en onderhoudswerkzaamheden wordt overlast voorkomen en houden we de kwaliteit hoog.

Hiermee sluiten we het politieke jaar af. Ook in 2022 blijven we ons inzetten met hart voor Winterswijk. Vorig jaar rond deze tijd hoopten we dat de coronapandemie snel tot het verleden zou behoren. Helaas moeten we constateren dat corona nog steeds onder ons is. En dat we ook nu nog te maken hebben met stevige coronamaatregelen. Laten we naar elkaar blijven omkijken. Juist nu! Ondanks dat de kerstdagen er anders uitzien dan we zouden willen, wens ik u fijne feestdagen. Blijf gezond!”

Mark ten Pas
Raadslid PvdA Winterswijk

Gepubliceerd in Achterhoek Nieuws, editie Winterswijk d.d. 28 december 2021

Mark ten Pas