Door Mark ten Pas op 8 oktober 2019

Raadsterugblik door raadslid Mark ten Pas

Het was een enerverende raadsvergadering met een verscheidenheidaan onderwerpen. De gemeenteraad heeft onder andere besluiten genomen over de nieuwe APV, de burgercheques en een subsidie om de VVV om te vormen tot inspiratiepunt.

Ook heeft de raad de verordening Toekomstbestendig Wonen vastgesteld. De PvdA-fractie is blij met deze nieuwe regeling. Wij zien dit als een belangrijke stap om Winterswijkers financieel te ondersteunen bij het verduurzamen van hun woning.

Ook is het beleidsplan Wmo en Jeugd ‘Meedoen in Winterswijk’ vastgesteld. We gaan aan de slag om ervoor te zorgen dat niemand in Winterswijk alleen staat. Van de beste jeugdzorg voor kwetsbare kinderen tot het voorkomen van eenzaamheid bij ouderen. En van hulpmiddelen voor degenen die het nodig hebben tot het bespreekbaar maken van laaggeletterdheid. Deze uitgangspunten sluiten aan bij onze visie dat de gemeente ondersteuning en begeleiding biedt als dat nodig is.

Tevens werd tijdens deze raadsvergadering Marijke Hietkamp beëdigd als commissielid. Zij komt onze PvdA-fractie versterken. We zijn erg blij met deze aanwinst en we wensen Marijke veel succes en plezier in haar nieuwe functie! Ook de D66-fractie wordt versterkt met een nieuw commissielid. Namens de PvdA-fractie wensen wij Casper Sonderen een mooie tijd in onze Winterswijkse politiek.

Mark ten Pas

Raadslid PvdA Winterswijk

Gepubliceerd in Achterhoek Nieuws, editie Winterswijk d.d. 8 oktober 2019.

Mark ten Pas

Mijn naam is Mark ten Pas. De afgelopen jaren ben ik met veel plezier raadslid voor de PvdA geweest. Ik voel me sterk verbonden met onze prachtige dorp. Het is dan ook een groot voorrecht om raadslid te zijn in het dorp waar je geboren en getogen bent. Ik heb als raadslid kunnen ervaren dat

Meer over Mark ten Pas