Door Ubel Zuiderveld op 30 april 2019

Raadsterugblik door fractievoorzitter Ubel Zuiderveld

Tijdens de raadsvergadering kwam een motie aan de orde van WB. De PvdA diende hem mede in. Met deze motie willen we stimuleren dat nieuwe bedrijfsvestigingen meteen de overstap maken naar herwinbare energie door hun dak te bedekken met zonnepanelen. Ik maakte van de gelegenheid bewoners rond het laatste stuk van de Morgenzonweg, achter het SKB, toe te spreken. Aan weerszijden van het fietspad naar Groenlo (Arresveld) wil het bedrijf Solarcentury ongeveer 26.000 zonnepanelen plaatsen, goed voor de stroom van ongeveer 2000 huishoudens. Zowel enkele bewoners als het bedrijf waren onlangs te gast in onze fractie. We luisteren zoveel mogelijk naar beide kanten. Hoewel we ons definitieve besluit nog moeten nemen, zijn we niet tegen dit zonnepark. Het stopcontact, het verdeelstation, zit namelijk vlakbij. Elke kilometer verder weg kost ongeveer 175.000 euro extra en veel graafwerk. Het zonnepark is op Arresveld niemand tot last. Bijna niemand vindt veranderingen in zijn omgeving fijn. Nee, misschien vind je zo’n park niet mooi. Maar des te minder fossiele brandstof we de atmosfeer in blazen, des te leefbaarder maken we de lucht voor onze kleinkinderen. Is dat niet mooi? Denk jij er anders over, dan kun je me e-mailen via [email protected] of bellen op 06 204 31 424.

Ubel Zuiderveld
Fractievoorzitter PvdA Winterswijk

Ubel Zuiderveld

Ubel Zuiderveld (1962) Ik ben geboren in Grootegast, getogen in Groningen. Sinds 1994 woon ik in Winterswijk. Kort daarvoor, toen ik nog in Rotterdam woonde, werd ik lid van de PvdA. Bij de sociaaldemocratie voel ik mij het beste thuis. Omdat ik kromme tenen in de schoenen krijg van de uitwassen van het kapitalisme. Omdat