29 januari 2022

PvdA Winterswijk voert actie voor behoud koppeling AOW aan minimumloon

Het nieuwe kabinet wil de stijging van het minimumloon loskoppelen van de AOW. De PvdA in Winterswijk heeft zaterdag 29 januari 2022 actie gevoerd tegen deze plannen. Op de Markt in Winterswijk tekenden vele voorbijgangers de petitie van de PvdA voor het behoud van de koppeling van de AOW aan het minimumloon.

Het plan om de AOW te ontkoppelen staat in het Regeerakkoord van de nieuwe coalitie VVD, D66, CDA en ChristenUnie. Doordat de koppeling van de AOW met het minimumloon wordt doorgesneden, groeit het inkomen van ouderen niet mee. Daardoor worden ouderen opnieuw hard geraakt. Zij gaan er al jaren niet of nauwelijks op vooruit. Pensioenen worden niet geïndexeerd, maar de prijzen voor de boodschappen, gas en elektra en de huren stijgen fors. Steeds meer gepensioneerden komen moeilijk rond aan het eind van de maand. En ouderen met een klein pensioen worden het hardst geraakt door deze maatregel.

Petitie voor behoud koppeling
Door dit onzalige plan van gaan vele ouderen er fors in inkomen op achteruit. Dit kan en mag niet gebeuren. De PvdA wil dit onrechtvaardige plan van tafel en is daarom een petitie gestart. In de petitie pleit de PvdA voor het behoud van de koppeling van de AOW aan het minimumloon.

PvdA Winterswijk wil betere en eerlijker AOW
Zaterdag 29 januari was de PvdA Winterswijk aanwezig op Markt in Winterswijk om actie te voeren voor een betere en eerlijkere AOW. Er zijn veel handtekeningen opgehaald voor de petitie om de koppeling te behouden. PvdA-voorvrouw Elvira Schepers: ”De kabinetsplannen zijn een grote domper voor mensen die moeten rondkomen van een AOW. Met onze petitie spreken we ons uit tégen de koppeling en vóór een betere en eerlijkere AOW. Wij gaan in Den Haag pleiten voor behoud van de koppeling.”

Teken de petitie
Help ons mee en teken onze petitie voor het behoud van de koppeling van de AOW aan het minimumloon. Klik hier om de petitie te tekenen