Door Mark ten Pas op 25 november 2021

PvdA-fractie vraagt aandacht voor goede communicatie en voldoende priklocaties boosterprik

Raadslid Mark ten Pas heeft donderdagavond tijdens de raadsvergadering aandacht gevraagd voor voldoende priklocaties voor de boostervaccinatie. Ook benoemde hij het belang van heldere en tijdige communicatie rondom de boostercampagne.

We zijn nog lang niet af van het coronavirus. Vaccineren is een belangrijke uitweg uit deze crisis. Inmiddels komt de boostercampagne op gang. Een booster biedt de oudsten en kwetsbaren extra bescherming. Sinds afgelopen weekend is het voor 80-plussers mogelijk om een afspraak te maken voor het halen van een boosterprik. In eerste instantie bereikte ons signalen dat Winterswijkse ouderen die hiervoor in aanmerking komen aangewezen zijn op priklocaties op grote afstand van Winterswijk. En zouden worden verwezen naar Enschede. Al snel bleek dat de GGD heeft aangegeven dat er volgende week een priklocatie opent in Lichtenvoorde en dat de GGD met een soort tourschema steeds een korte tijd in verschillende gemeenten een satellietlocatie opent.

Heldere en tijdige communicatie van essentieel belang
Maar daarmee waren onze zorgen nog niet helemaal weggenomen. Met een satellietlocatie is een priklocatie nog steeds maar een heel beperkte tijd daadwerkelijk laagdrempelig en dichtbij in Winterswijk aanwezig. Om oudere en kwetsbare Winterswijkers zo goed mogelijk te faciliteren en de drempel voor vaccineren zo laag mogelijk te houden heeft Mark ten Pas het college gevraagd heeft of het college bereid is om bij de GGD te pleiten voor meer priklocaties dichtbij die ook langer beschikbaar blijven? Ook vroeg Mark ten Pas aandacht voor de communicatie. Heldere en vooral ook tijdige communicatie is van essentieel belang. Het college heeft, bij monde van wethouder Elvira Schepers, aangegeven continu in gesprek te zijn met de GGD om in te zetten op op voldoende priklocaties. En ook te werken aan satellietlocaties die langer aanwezig op iedere locatie. Ten aanzien van de communicatie gaf de wethouder aan in te zetten op meer communicatie door gemeente en GGD.

Mark ten Pas

Mijn naam is Mark ten Pas. De afgelopen jaren ben ik met veel plezier raadslid voor de PvdA geweest. Ik voel me sterk verbonden met onze prachtige dorp. Het is dan ook een groot voorrecht om raadslid te zijn in het dorp waar je geboren en getogen bent. Ik heb als raadslid kunnen ervaren dat

Meer over Mark ten Pas