16 januari 2022

Ons team voor Winterswijk: #19 op de lijst Christine Stigter

Met een kandidatenlijst vol gedreven Winterswijkers gaan we campagne voeren. Een diverse lijst met Winterswijkers die staan voor eerlijke en sociale politiek. Met een lijst vol ervaring én jong talent gaan we vol vertrouwen campagne voeren. Ben je benieuwd naar onze kandidaten? De komende weken stellen we ze één voor één voor.

Vandaag nummer 19 op de lijst: Christine Stigter.

Christine heeft veel bestuurlijke ervaring. Onder andere als lid van Provinciale Staten en later als lid van het college van Gedeputeerde Staten, Maar veel Winterswijkers zullen Christine kennen uit haar periode als burgemeester van Winterswijk. Van 1994 tot 2005 was zij burgemeester van ons prachtige dorp. Al tientallen jaren trouw lid van onze partij en een vrouw met veel politieke ervaring. We zijn trots dat deze betrokken Winterswijkse als lijstduwer op onze lijst staat.

Christine over haar motivatie om als lijstduwer op de lijst van PvdA Winterswijk te staan:

”In dit “onwijs gave landje” van Rutte is nogal veel ongave ongelijkheid. Als je als een dubbeltje geboren wordt, krijg je moeilijker een huis, moeilijker rechtsbijstand, krijg je moeilijker een baan, word je ongezonder minder oud en krijg je als meisje dubbeltje minder betaald dan het jongens dubbeltje, en word je nog minder makkelijk een kwartje dan een jongen. De PvdA is de enige partij die zich daar nog steeds consequent voor inzet.”