16 mei 2022

Museumfabriek verlengt expositie Rood Dorp

Ruim 200 mensen bezochten in de eerste week van mei de expositie Rood Dorp in de Museum Fabriek. Daarom is besloten de expositie langer door te laten lopen.

De eerste stakingen en vakbondsafdelingen, roergangers van de arbeidersbeweging en de SDAP Winterswijk als Jan Rengelink en Aron van Dam, de scheuring van 1932, geheelonthoudersverenigingen en andere clubs van de Rode Familie in Winterswijk: het komt op de expositie allemaal voorbij. De status van écht Rood Dorp kreeg Winterswijk pas na de Tweede Wereldoorlog, toen de nieuwe PvdA bij verkiezingen bijna 55 procent van de stemmen behaalde. Via panelen wordt de rode historie geschetst vanaf 1855, de opkomst van de industrie in Winterswijk, tot het heden.

Bezoekers kunnen de tentoonstelling Rood Dorp in elk geval nog de gehele zomer zien. Deze expositie wordt binnenkort zelfs uitgebreid met panelen, foto’s, schilderijen en voorwerpen van de lokale textielindustrie.

Locatie: Museum Fabriek, Laan van Hilbelink 6.10, Winterswijk.
Openingstijden: maandag, dinsdag en donderdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 17.00 uur. Inloop tot 16.00 uur.
Entree is 4 euro.

Waar ben je naar op zoek?