1 mei 2021

De PvdA Winterswijk zoekt kandidaat-raadsleden voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022

Op 16 maart 2022 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. De PvdA Winterswijk zoekt kandidaat-raadsleden voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Samen werken aan een Winterswijk voor iedereen? Ben je geïnteresseerd in het raadslidmaatschap namens de PvdA Winterswijk? Ben jij de volksvertegenwoordiger die wij zoeken? Denk jij in kansen en mogelijkheden? Ben jij een betrokken Winterswijker en wil jij graag politiek actief zijn? Twijfel dan niet en stel je kandidaat.

Profielschets raadslid PvdA-fractie 2022-2026

De profielschets is voor de commissie de leidraad. De commissie realiseert zich dat het profiel hoge eisen stelt aan kwaliteiten van potentiële kandidaten. De commissie wil iedereen, ook diegenen die zich niet (geheel) in dit profiel herkennen, van harte uitnodigen om zich kandidaat te stellen en de kandidaatstellingscommissie te overtuigen van hun mogelijke bijdrage aan de fractie van de PvdA.  Een raadslid van de PvdA in Winterswijk zet zich in en handelt vanuit de PvdA-idealen: vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, duurzaamheid en solidariteit.

Het fractielid beschikt in voldoende mate over een aantal van de volgende eigenschappen:

• heeft aantoonbare politieke en/of maatschappelijke betrokkenheid en is geworteld in de Winterswijkse samenleving;
  • actief luisteraar;
  • teamspeler zowel als het gaat om samenwerking in de fractie als om samenwerking met collega’s van andere fracties in de raad;
  • relativeringsvermogen en humor;
  • resultaatgerichtheid;
  • gevoel hebben bij en oog voor de diversiteit in de Winterswijkse gemeenschap;
  • zorgvuldigheid en standvastigheid;
  • creativiteit en bevlogenheid;
  • overtuigingskracht;
  • incasseringsvermogen en in staat tot zelfreflectie.

Daarnaast dient het fractielid over de volgende vaardigheden te beschikken:

• het fractielid kan gedachten en ideeën zowel mondeling als op schrift, helder en in goed Nederlands onder woorden brengen;
  • het fractielid onderschrijft het verkiezingsprogramma en geeft hier loyaal uitvoering aan;
  • het fractielid kan het verkiezingsprogramma en onderwerpen die in Winterswijk spelen, op de politieke agenda zetten;
  • kan de resultaten die de PvdA Winterswijk boekt op een duidelijke manier zichtbaar maken en uitleggen aan de inwoners van Winterswijk;
  • weet de publiciteit en de eigen communicatiemiddelen van de PvdA effectief te benutten.

Verder gelden de volgende criteria:

• legt gemakkelijk contact met een diversiteit aan mensen (verschillende lagen van de bevolking, binnen eigen partij, verschillende maatschappelijke/politieke groeperingen) en heeft bij voorkeur al een persoonlijk, uitgebreid netwerk opgebouwd;
  • onderschrijft het PvdA-gedachtegoed en laat zich daar op een betrokken en bevlogen wijze op voorstaan en aanspreken;
  • beschikt over een flexibele, ruime agenda met voldoende tijd (ongeveer 10 á 15 uur per week);
  • verbindt zich voor een volledige periode van vier jaar aan het raadswerk;
  • is bereid continu bij te leren, bijvoorbeeld door het volgen van opleidingen en trainingen;        maakt actief gebruik van sociale media zoals facebook, twitter etc.

Enthousiast? Praktische informatie voor de kandidaatstelling:

We zoeken enthousiaste mensen die graag mee sturen in onze richting, die Winterswijk goed kennen en zo’n 10 á 15 uur in de week beschikbaar hebben voor het raadswerk. Klik hier voor de profielschets.

Stuur je motivatiebrief voor 1 juni 2021 naar ons toe. Wil je eerst nog wat meer weten, neem dan contact op met bestuurslid Marijke Hietkamp (contactgegevens hieronder).

Je sollicitatiebrief mag je sturen naar [email protected] of
Marijke Hietkamp
Waliënsestraat 78