Kandidatenlijst

Kandidatenlijst verkiezingen gemeenteraad 14, 15 en 16 maart 2022

Op 14, 15 en 16 maart 2022 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. De kandidatenlijst bestaat stuk voor stuk uit betrokken Winterswijkers met diverse kwaliteiten en achtergronden. Een diverse lijst met Winterswijkers die staan voor eerlijke en sociale politiek. De huidige wethouder Elvira Schepers is, net als in 2018, lijsttrekker. Daarnaast domineren jongere generaties de top van de lijst. Een mooie lijst met zowel ervaring als jong talent waarmee we vol vertrouwen campagne gaan voeren, onder wie het 17-jarige politieke talent Quirina Pampiermole, die in april als inspreker grote indruk maakte in de gemeenteraad met een persoonlijk verhaal over straatintimidatie.

V.l.n.r. Jan Kortschot, Quirina Pampiermole, Max van Eck, Elvira Schepers en Wessel Lammers.

De lijst van de PvdA Winterswijk bevat 19 namen. De top 5 bestaat naast Elvira Schepers (1) en Quirina Pampiermole (4) uit de jongere kandidaten Wessel Lammers (2), Max van Eck (3) én Jan Kortschot (5) uit Meddo. Van Eck en Kortschot zijn reeds langer actief in de lokale politiek als commissielid. Wessel Lammers is in de raadsvergadering van oktober benoemd tot commissielid. De huidige fractieleden Ubel Zuiderveld (fractievoorzitter) en Mark ten Pas staan respectievelijk elfde en zesde.

Ons team voor Winterswijk

Hieronder zie je onze hele kandidatenlijst. Negentien Winterswijkers die met hart voor Winterswijk kiezen voor eerlijke en sociale politiek.

Wil je meer weten over onze kandidaten? Klik hier om meer te weten te komen over ons team voor Winterswijk.